مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 13:302023-07-31اقتصادي

تنها 37 درصد حجم سدهای آذربایجان شرقی پُر است


مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حجم مخازن 10 سد بزرگ استان در تراز نرمال 576 میلیون مترمکعب است، گفت: حجم پرشدگی سدها در استان 37 درصد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، یوسف غفارزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان بارش ها در سال آبی جاری (اول مهر 1401 تا پایان شهریور 1402) حدود 245 میلی بوده که نسبت به سال آبی قبل 16 درصد کمتر شده از این رو تلاش خواهیم کرد تا با اولویت تأمین آب شرب و همراهی مشترکان، اوج مصرف تابستانی را بدون قطعی آب سپری کنیم.

وی به طرح های تأمین آب شرب تبریز و پایدارسازی آن در این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین طرح هایی که در این راستا اجرا و تکمیل شده است مخزن 100 هزار مترمکعبی تبریز است که در مرحله آبگیری قرار دارد و با بهره برداری کامل از آن، یک پنجم آب شرب تبریز از طریق این مخزن تأمین می شود.

غفارزاده همچنین از اجرای 18 طرح مهم آبرسانی در استان برای مدیریت منابع آبی خبرداد و افزود: در این راستا، حدود پنج هزار هکتار شبکه پایاب در استان مورد بهره برداری قرار گرفته که علاوه بر آبی کردن زمین های دیم، نقش مهمی در مدیریت مصرف منابع آبی استان ایفا خواهد کرد.

وی به بهره برداری از سد بزرگ قیزقلعه سی در اواخر شهریور ماه امسال اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این سد، حقابه یک میلیارد متر مکعبی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها 37 درصد حجم سدهای آذربایجان شرقی پُر است

تنها 37 درصد حجم سدهای آذربایجان شرقی پُر است