مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:002023-08-21فرهنگي

ثبت سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت سالانه بیش از 50 اثر از استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- ایسنا/لرستان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت سالانه بیش از 50 اثر از استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

زهرا بهاروند سی ام مرداد ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته و در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می رسد.

وی به روند مطلوب ثبت آثار لرستان در فهرست ملی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از 2680 اثر از استان از جمله بناها، تپه ها و محوطه ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

بهاروند بیان کرد: با توجه به ظرفیت های تاریخی و فرهنگی استان و قدمت این دیار کهن آثار بسیاری در لرستان وجود دارد که در مرحله شناسایی به منظور تشکیل پرونده و انجام مراحل ثبت در فهرست آثار ملی هستند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه سالانه بین 50 تا 70 اثر با توجه به شاخص تعیین شده استان به ثبت می رسد افزود: خوشبختانه لرستان در هر کدام از حوزه های حوزه طبیعی، منقول، غیر منقول و ناملموس ظرفیت های خوبی دارد و از استان های شاخص کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی

ثبت سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی