مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 14:042023-08-15پزشكي

آیا تخمه شکستن اعتیادآور است


یک متخصص تغذیه در خصوص مصرف بی حد و اندازه تخمه ، توضیحاتی ارائه داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غزاله اسلامیان، با اشاره به اینکه بخش هایی در مغز وجود دارد که دوپامین تولید می کنند اظهار کرد: این بخش ها به عنوان یک نوروترانسمیتر یا انتقال دهنده پیام عصبی عمل می کنند یعنی باعث انتقال پیام و سیگنال بین سلول های مغزی می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقش های مهم دوپامین در مغز ایجاد احساس لذت به عنوان پاداش در برابر یک نیروی انگیزشی است، خاطرنشان کرد: این محرک انگیزشی می تواند با انجام کارهایی مانند خرید کردن، انجام بازی های رایانه ای، گشت و گذار در فضاهای مجازی و یا خوردن برخی از مواد غذایی مانند فست فودها، شیرینی ها و آجیل ها ترشح شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطرنشان کرد: شکستن هر دانه تخمه به عنوان یک محرک انگیزشی مستقل عمل می کند، این محرک کوتاه مدت به سرعت باعث آزاد شدن دوپامین بین سلول های مغزی می شود و بنابراین شکستن تخمه به فرد پیام لذت را داده و فرد را تشویق می کند که این رفتار لذت بخش را تکرار کند.

وی ادامه داد: در عین حال با خوردن تنقلات مقدار زیادی از مواد شیمیایی آزاد می شود و به ما احساس خوب می دهد که در مقایسه با غذاهای فرآوری نشده به پاداش بسیار قوی تر در مغز منجر می شود و پس از آن به دنبال پاداش های بیشتر مغز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا تخمه شکستن اعتیادآور است

آیا تخمه شکستن اعتیادآور است