مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 10:452023-07-31فرهنگي

گیوه بافی طبس به اصفهک رسید/حمایت از هنرمندان صنایع دستی


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طبس گفت: چهارمین دوره آموزش گیوه خاص طبس در روستای هدف گردشگری اصفهک با حضور 12 هنرآموز برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد عرب صبح دوشنبه به خبرنگاران بیان کرد: چهارمین دوره آموزش گیوه خاص طبس در روستای هدف گردشگری اصفهک با حضور 12 هنرآموز و در مسیر احیا و در راستای توسعه، ترویج و ایجاد کارگاه های تولیدی و خانگی برای ایجاد اشتغال زنان خانه دار برگزار شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طبس بیان کرد: از آذر ماه سال 1401 و بعد از احیا گیوه بافی در طبس، توسعه و ترویج آن در دستور کار قرار گرفت.

عرب افزود: گیوه هنری است که از گذشته های دور در شهرستان طبس رواج داشته و متأسفانه به فراموشی سپرده شده بود به عنوان یک هنر بومی و کاملاً کاربردی با استقبال بانوان در نقاط مختلف شهرستان در مسیر توسعه قرار گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس با اشاره به اینکه استقبال بانوان از این هنرصنعت زیبا بسیار خوب بوده و بزودی پنجمین دوره در شهر طبس برگزار خواهد شد، گفت: بانوان شهرستان دارای استعداد بالایی در زمینه گیوه بافی هستند که البته ریشه دار بودن این هنر در شهرستان یکی از دلایل استقبال و فراگیری سریع آموزش ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیوه بافی طبس به اصفهک رسید/حمایت از هنرمندان صنایع دستی

گیوه بافی طبس به اصفهک رسید/حمایت از هنرمندان صنایع دستی