مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-19پزشكي

با ایمن تر شدن ژن درمانی، یک گام دیگر در مسیر حذف شیمی درمانی برداشته شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان روش جدیدی برای درمان با ویرایش ژن برای افراد مبتلا به اختلالات خونی مانند بیماری سلول داسی شکل (SCD) ابداع کرده اند که اگر وارد بیمارستان ها شود، - محققان روش جدیدی برای درمان با ویرایش ژن برای افراد مبتلا به اختلالات خونی مانند بیماری سلول داسی شکل (SCD) ابداع کرده اند که اگر وارد بیمارستان ها شود، می تواند ایمنی درمان را بهبود بخشد و هزینه ها را کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محققان روش جدیدی برای درمان با ویرایش ژن برای افراد مبتلا به اختلالات خونی مانند بیماری سلول داسی شکل (SCD) ابداع کرده اند که اگر وارد بیمارستان ها شود، می تواند ایمنی درمان را بهبود بخشد و هزینه ها را کاهش دهد.

به جای روش استاندارد فعلی که نیاز به شیمی درمانی دارد، این روش جدید به سلول های فرد اجازه می دهد مستقیماً در بدن بدون نیاز به شیمی درمانی یا پرتودرمانی اصلاح شوند.

این رویکرد که توسط محققان بیمارستان کودکان فیلادلفیا (CHOP) و دانشکده پزشکی پرلمن در دانشگاه پنسیلوانیا و با پشتیبانی شرکت آکویتاس تراپیوتیکس (Acuitas Therapeutics) توسعه داده شده است، توانسته جهش های سلول های بیماران SCD را اصلاح کند و منجر به افزایش بیش از 90 درصدی هموگلوبین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با ایمن تر شدن ژن درمانی، یک گام دیگر در مسیر حذف شیمی درمانی برداشته شد

با ایمن تر شدن ژن درمانی، یک گام دیگر در مسیر حذف شیمی درمانی برداشته شد