مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:552023-07-23فرهنگي

کتاب «100 اثر ایران در موزه های جهان» منتشر شد


کتاب «100 اثر ایران در موزه های جهان» عنوان پنجمین جلد از مجموعه «ایران 1001» است که در تیرماه به نویسندگی سحر امینی در 247 صفحه توسط انتشارات نوسده منتشر شده است.

- کتاب 100 اثر ایران در موزه های جهان عنوان پنجمین جلد از مجموعه ایران 1001 است که در تیرماه به نویسندگی سحر امینی در 247 صفحه توسط انتشارات نوسده منتشر شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعی شده در این کتاب میراث منقول ایرانی خارج از کشور به علاقه مندان معرفی شود.

گرچه پیشکش فرش های ابریشمی نفیس، پارچه های مخمل و زربفت و خلعت های سلطنتی از سوی شاهان صفوی به پادشاهان سایر کشورها، سفرا و جهانگردان اروپایی، پیش از قرن نوزده میلادی گنجینه های سلطنتی اروپا را غنا می بخشید، علاقه ایشان به این اولین نمونه های ارزشمند هنر ایرانی با کاوش های باستان شناختی و مراودات سیاسی روزافزون شد.

در این کتاب بخش کوچکی از هزاران گنجینه ارزندە ایران در موزه ها و مجموعه های دنیا معرفی می شوند، آثاری که در هر برهه ای از زمان در پس خطوط و نقشها، به دست هنرمندی توانا خلق شده است.

در این کتاب با توجه به گستردگی موضوع و تعداد موزه ها و آثار هنری آنها سعی شده است تا اشیایی انتخاب شوند که علاوه بر ارزش تاریخی و هنری، موضوع جذابی برای خواننده داشته و تا حد امکان تمام دوره های تاریخی ایران را در برگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «100 اثر ایران در موزه های جهان» منتشر شد

کتاب «100 اثر ایران در موزه های جهان» منتشر شد