مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 21:052023-08-12بين الملل

سفر معاون رییس تایوان به آمریکا


معاون رییس جزیره تایوان علیرغم مخالفت چین به آمریکا سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، ویلیام لای معاون رییس جزیره تایوان به رغم مخالفت کشور اصلی چین با هرگونه تماس رسمی بین تایپه و مقام های خارجی به صورت رسمی در راه سفر به آمریکا است.

معاون رییس جزیره تایوان امروز شنبه در راه سفر به پاراگوئه توقفی در ایالات متحده خواهد داشت، اقدامی که بدون شک خشم پکن را برانگیخته خواهد کرد.

پکن بر اساس اصل چین واحد، با هرگونه تماس دیپلماتیک بین این جزیره و کشورهای خارجی مخالف است و هر نشست و گفتگویی را میان تایپه و سایر دولت ها به شدت محکوم می کند.

ویلیام لای بنا بر گزارش های رسمی قرار است برای ادامه سفر خود به پاراگوئه توقفی کوتاه در ایالات متحده داشته باشد و به عنوان ترانزیت از فردوگاه این کشور استفاده کند.

این درحالیست که تسای اینگ ون رییس تایوان نیز پیشتر در ماه آوریل هنگام سفر به دو کشور گواتمالا و بلیز توقفی کوتاه در نیویورک داشت و در جریان آن با کوین مک کارتی رییس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کرد.

توقف کوتاه رییس جزیره تایوان در ایالات متحده خشم پکن را برانگیخت.

واشنگتن در راستای سیاست ایندوپاسیفیک خود سعی در به چالش کشیدن قدرت روز افزون چین با تحریک جدایی طلبان در تایوان، هنگ کنگ و تبت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر معاون رییس تایوان به آمریکا

سفر معاون رییس تایوان به آمریکا