مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-15اقتصادي

30 درصد از دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری احیا شد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تقویت و احیای گونه های گیاهی استان تاکنون اقداماتی اعم از قُرق مراتع و ممنوعیت ورود گردشگران به دشت لاله های واژگون استان انجام شده است، - اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه یک هزار و 200 گونه گیاهی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: از این تعداد 230 گونه دارای خواص دارویی هستند، این گیاهان به طور معمول در مراتع در اواخر زمستان تا اوایل فصل تابستان رویش دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه تمام گونه های مرتعی که دارای خواص دارویی هستند از جمله گیاهان غیرمجاز به شمار می روند، افزود: برای برداشت این گیاهان لازم است افراد از سازمان منابع طبیعی استان مجوز دریافت کنند.

وی بیان کرد: برداشت از این گیاهان تا زمانی که به رشد تکمیلی خود نرسیده اند مجاز نیست و در همین رابطه با افرادی که اقدام به برداشت و قطع گونه های گیاهی مانند کلوس کوهی، لاله های واژگون و موسیر می کنند برخورد قانونی صورت می گیرد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

احمدی با اشاره به اینکه گیاهانی مانند کلوس (کرفس کوهی) و گیاه زینتی لاله های واژگون از جمله گیاهان مرغوب و حائز اهمیت برای استان به شمار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد از دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری احیا شد

30 درصد از دشت لاله های واژگون چهارمحال و بختیاری احیا شد