مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 17:302023-08-22سياسي

باید برای تمدن سازی با بهره گیری از ارکان معرفتی پیش رفت


باید برای تحقق تمدن سازی با بهره گیری از ارکان معرفتی و شناخت سیاسی حرکت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام مجتبی حسینی یمین عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران در جلسه هم رزمان حسینی با بیان اینکه امامت به یکی از اصول دین است، اظهار کرد: امامت در کلام به معنای جانشین معصوم پیامبر اکرم (ص) و در معنای فلسفی و عرفانی واسطه فیض بین خدا و همه عالم هستی است.

وی افزود: حضرت زهرا (س) نیز به عنوان یکی از 14 معصوم با وجود برخورداری از مراتب بالای دینی و فقهی اما توجه به کانون خانواده و تربیت فرزندان را بهترین کار می دانست و بیشتر زمان خود را در این حوزه صرف می کرد.

این استاد دانشگاه با سفارش دانشجویان به مطالعه زن آنگونه که باید باشد از اصغر طاهرزاده گفت: اسلام مخالف حضور اجتماعی زنان نبوده و نیست اما توجه به کانون خانواده را به لحاظ عقلانی در اولویت قرار می دهد.

حجت الاسلام حسینی یمین خاطرنشان کرد: تحمیل سبک زندگی دنیای غرب با این رویکرد که زن از خانه داری حس خوبی نداشته باشد و یا تربیت فرزند و همسرداری اولویت چندم او باشد باید با سبک و سیره بزرگان دینی نه زندگی غربی پیش رویم.

وی با اشاره به طرح مباحثی چون حجاب اجباری از سوی برخی بیان کرد: موضوع حجاب هم در قرآن بیان شده و هم در سیره اهل بیت (ع)، بنابراین واژه حجاب اجباری از اساس اشتباه اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید برای تمدن سازی با بهره گیری از ارکان معرفتی پیش رفت

باید برای تمدن سازی با بهره گیری از ارکان معرفتی پیش رفت