مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 03:052023-07-23فرهنگي

نویسنده ای که از کربلا زیاد نوشته است


سیدمهدی شجاعی متولد 1 شهریورماه 1339 از نویسندگان سرشناس ادبیات آیینی و از نویسندگان پُرکار این حوزه است.

   - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آثار این نویسنده درباره محرم و واقعه عاشورا را که حدود 12 کتاب است، در چند دسته می توان تقسیم بندی کرد؛ رمان و داستان، ترجمه دعا و زیارت، متون ادبی دینی، نمایشنامه و فیلمنامه و کودک و نوجوان.

سرپرستی دائره المعارف امام حسین (ع) به نام موسوعه الامام الحسین هم از فعالیت های تحقیقی او به شمار می رود که تا کنون بیش از 20 جلد از آن منتشر شده است.

در ادامه مروری داریم بر آثار سیدمهدی شجاعی و معرفی آن ها که همگی در انتشارات کتاب نیستان منتشر شده اند: تویی به جای همه: حماسه سجادیه ، در رثای امام سجاد (ع) و رسالت او، بنا بر اعلام ناشر، در مدت کمتر از یک سال به چاپ سوم رسیده است.

مولف کتاب می گوید: ما به امام سجاد (ع) ظلم کردیم! او را بیمار و نحیف و رنجور شناساندیم و بعد در میان سطور تاریخ، گمش کردیم.

تنها مرد یک قبیله را، که یک تنه و دست تنها اما عالمانه و امیدوارانه، صدها داغ دیده و مصیبت چشیده را اداره کرد و ده ها واقعه خصمانه و فتنه گرانه را مدیریت، ندیدیم و نشان ندادیم.

چطور شکوه مردانه و عاقلانه سجاد را میان ویرانه های مدینه ندیدیم؟ و یا چطور سکوت مدبرانه و خردمندانه پسر علی را بیرون گود حرّه نشنیدیم؟ چطور حضور جان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده ای که از کربلا زیاد نوشته است

نویسنده ای که از کربلا زیاد نوشته است