مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 19:102023-08-08اقتصادي

بررسی سهام خزانه ی پرچالش در مجامع


شرکت های بورسی به دلایلی سهام خود را دوباره خریداری می نمایند که قوانین این سهام و شرایط حاکم بر آن مورد توجه بسیاری از سهامداران در مجامع قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازی به دلایلی سهام خود را دوباره خریداری می نمایند که قوانین این سهام و شرایط حاکم بر آن مورد توجه بسیاری از سهامداران در مجامع قرار گرفت.

هنگامی که شرکتی اقدام به خرید سهام خود نماید، سهامی حاصل کرده است که به آن سهام خزانه (Treasury stock) گویند البته استفاده از اصطلاح خزانه ممکن است به این دلیل رایج شده باشد که در گذشته سهم بازخرید شده را در خزانه شرکت نگه داری می کردند.

قوانین مربوط به سهام خزانه بنا به بند ب الحاقی به ماده 28 قانون رفع موانع تولید تنها به سهام خزانه حق رای تعلق نمی گیرد، اما نسبت به سایر امور از جمله تعلق سود و .

قانون ساکت است البته قانون گذار با وجود شرایط دیگر برای سهام خزانه، در این امر مسامحه کرده و شورای عالی بورس این مسامحه را جبران کرده در ماده 5 آیین نامه خرید، نگه داری و عرضه سهام خزانه آمده است:•    سهام خزانه فاقد حق رای در مجامع •    فاقد حق تقدم در خرید سهام جدید•    زمان انحلال مستحق دریافت هیچ گونه دارایی نمی باشد•    به سهام خزانه سود تعلق نمی گیرد•    شرکت ها تا 10 درصد سهام شرکت را به عنوان سهام خزانه خریداری کنندبرنامه خرید و فروش سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی سهام خزانه ی پرچالش در مجامع

بررسی سهام خزانه ی پرچالش در مجامع