مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-21بين الملل

نتیجه مذاکرات جدید عمان در صنعاء برای صلح در یمن


دولت نجات ملی یمن اصرار دارد که ادامه شرایط فعلی در سایه محاصره، به هیچ وجه قبول نیست و ادامه محاصره به معنای تداوم جنگ است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت مذاکره کننده عمانی روز گذشته (یکشنبه) پس از چهار روز صنعاء پایتخت یمن را ترک کرد؛ هیأتی که پنج شنبه هفته گذشته برای رایزنی در رابطه با توافق نهایی صلح وارد یمن شده بود.

در این میان مقامات یمنی روز گذشته (یکشنبه) در نشستی با حضور مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن شرکت کردند تا در خصوص آخرین تحولات مربوط به مذاکرات گفت و گو کنند، در این نشست عبدالعزیز بن حبتور نخست وزیر یمن، محمد عبدالسلام رییس هیأت مذاکره کننده و عبدالحکیم الخیوانی رییس سازمان اطلاعات و امنیت حضور و چند تن از اعضای هیأت مذاکره کننده حضور داشتند و عبدالسلام گزارش مفصلی از روند مذاکرات اخیر ارائه کرد.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، در این نشست توافق شد تا اصول ثابتی در هر مذاکرات پیش رو در راستای تضمین حقوق مرم یمن، وجود داشته باشد.

پرداخت حقوق همه کارمندان دولت ، بازگشایی فرودگاه صنعاء ، برداشتن تمامی محدودیت ها از سواحل الحدیده و رفع محاصره و پایان حملات پایه های مطالبات دولت صنعاء را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه مذاکرات جدید عمان در صنعاء برای صلح در یمن

نتیجه مذاکرات جدید عمان در صنعاء برای صلح در یمن