مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 15:052023-08-06اقتصادي

یکهزار و 318 هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به پایان کشت ذرت در استان گفت: در سال جاری یکهزار و 318 هکتار از اراضی استان به کشت ذرت اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی استان، یدالله جواد پور اظهار کرد: برای کاشت این سطح از اراضی 33 تن بذر اصلاح شده ذرت و 830 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه دار بین کشاورزان توزیع شد.

  وی بیشترین سطح زیر کشت این گیاه را در شهرستان های خاتم، ابرکوه و اشکذر بیان و افزود: پیش بینی می شود شش هزار و 137 تن ذرت دانه ای و سه هزار و 56 ذرت علوفه ای برداشت شود.

 مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با توجه به نیاز دامداران به علوفه ،کاشت گیاهان علوفه ای و بخصوص ذرت در الگوی کشت استان قرار گرفته است.

محلول پاشی درختان پسته برای افزایش مقاومت درختان در برابر گرما  جهاد کشاورزی یزد در اطلاعیه نیز آورده: با توجه به تداوم گرمای هوا در راستای افزایش مقاومت درختان پسته به تنش های ناشی از گرما لازم است محلول پاشی ترکیبات پتاسه به همراه اسیدهای امینه با نظر کارشناس جهاد کشاورزی در باغات پسته انجام گیرد.

جهت رفع مشکل عدم یکنواختی پر شدن مغز میوه باغات پسته ،بهترین راهکار استفاده از کودهای پتاس بالا مانند سولو پتاس همراه آبیاری و محلول پاشی کود نیترات پتاسیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یکهزار و 318 هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت

یکهزار و 318 هکتار از اراضی یزد به کشت ذرت اختصاص یافت