مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 14:502023-08-06بين الملل

شکاف دین و سکولاریسم در آمریکا چگونه پر می شود؟


هابی لابی شرکتی است که تجارتش را برمبنای باورهای مسیحیت کاتولیک و ارزش های محافظه کار آمریکایی بنا کرده و از بزرگ ترین حامیان مالیِ سازمان های مسیحی در آمریکا به شمار می رود و سهم عمده ای از درآمدش را وقف رهبران دینی کرده است -    عصر ایران؛ مترجم: لیلا احمدی - نقش جامعه مذهبی احتمالاً باید این باشد که بر دل ها و اذهان مردم پیروز شود نه این که مدام از پرونده ها و مناقشات حقوقی سردربیاورد.

می دانیم که آمریکایی ها از آزادی قابل توجهی در اِعمال اعتقادات شان برخوردارند اما محکمه ها و قانون گذاران با این چالش اساسی دست به گریبان اند که چگونه می توان بین دعاوی حقوقیِ طرفین توازن ایجاد کرد.

  سیاست مداران و رسانه ها دایما جملاتی قصار ارائه می کنند که آبشخور جنگ های فرهنگی است و به دوگانگیِ کاذبی دامن می زنند که از سویی حراست از آزادی مذهبی قلمداد می شود و از سوی دیگر بر تضمین برابری و سایر حقوق بنیادین دلالت دارد.

  این مباحث پیامدهایی عملی بر زندگی روزانه میلیون ها نفر دارند که دامنه آن از انتخاب مدرسه و برنامه های سهمیه ایِ دینی گرفته تا مقررات مربوط به مراقبت های مذهبی و فرزندخواندگی، دستورات پیش گیری از بارداری و سقط جنین و تصمیمات تجاری نیز کشیده می شود جایگاه دین در زندگی عمومی بدون شک در انتخابات آینده نیز نقش مهمی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکاف دین و سکولاریسم در آمریکا چگونه پر می شود؟

شکاف دین و سکولاریسم در آمریکا چگونه پر می شود؟