مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 02:502023-08-20فرهنگي

ثبت سالانه بیش از 50 اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از ثبت سالانه بیش از 50 اثر از این استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، زهرا بهاروند روز یکشنبه در گفت وگو با رسانه ها، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته و در راستای حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی، سالانه بیش از 50 اثر از لرستان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت می رسد.

وی به روند مطلوب ثبت آثار لرستان در فهرست ملی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دو هزار و 680 اثر از استان لرستان، از جمله بناها، تپه ها و محوطه ها در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت های تاریخی، فرهنگی استان و قدمت این دیار کهن، آثار بسیاری در لرستان وجود دارد که در مرحله شناسایی به منظور تشکیل پرونده و انجام مراحل ثبت در فهرست آثار ملی هستند.

بهاروند با اشاره به اینکه سالانه بین 50 تا 70 اثر باتوجه به شاخص تعیین شده استان به ثبت می رسد، افزود: خوشبختانه لرستان در هر کدام از حوزه های حوزه طبیعی، منقول، غیرمنقول و ناملموس ظرفیت های خوبی دارد و از استان های شاخص کشور هستند.

وی ادامه داد: ثبت آثار ظرفیتی است برای معرفی و حفاظت بیشتر آثار که در پی آن، قوانین و ضوابطی بر اثر حاکم می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سالانه بیش از 50 اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی

ثبت سالانه بیش از 50 اثر تاریخی لرستان در فهرست آثار ملی