مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 17:452023-07-28سياسي

تهیه سند راهبردی و جامع گردشگری سلامت


عضو شورای عالی نظام پزشکی تهیه یک سند راهبردی و جامع در حوزه گردشگری سلامت را ضروری دانست و گفت: این سند هم اکنون در حال تهیه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی دباغ، با عنوان این مطلب که حدود 150 هزار تخت بیمارستانی داریم که 70 درصد از این تخت ها به طور متوسط اشغال است، گفت: ما تقریباً 45 تا 50 هزار تخت خالی داریم که اگر متوسط اقامت بیمار در تخت را 5 روز در نظر بگیریم هر تخت قابلیت پذیرش 80 تا 90 بیمار را در سال دارد بدون اینکه بخواهیم تخت و امکانات قابل توجهی را اضافه کنیم.

عضو شورای عالی نظام پزشکی، گردشگری سلامت را در رونق اقتصاد کشور بسیار مؤثر دانست و افزود: اگر این تعداد بیمار را ضربدر 50 هزار تخت خالی کنیم بین 5 تا 6 میلیون نفر در سال می شود.

دباغ ادامه داد: ما حتی اگر 3 میلیون بیمار را هم در نظر بگیریم ما به ازای هر بیمار بابت هزینه های درمان و همراه و هتل و اقامت، حدود 5 هزار دلار آورده برای کشورمان دارد و اگر این 5 هزار دلار را در 3 میلیون بیمار ضرب کنیم معادل 15 هزار بشکه نفت در روز خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و 200 هزار گردشگر سلامت وارد کشور شد، گفت: گردش مالی این تعداد گردشگر سلامت، یک مبلغ قابل توجه و بیشتر از یک میلیارد دلار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه سند راهبردی و جامع گردشگری سلامت

تهیه سند راهبردی و جامع گردشگری سلامت