مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 10:402023-07-25سياسي

چشم تیزبین «ابومهدی» بر فراز خلیج فارس


وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به تازگی با تنوع بخشی به فناوری های هوش مصنوعی در طراحی و تولید موشک های کروز، موشک کروز دریایی ابومهدی را به تولید انبوه رساند و آنها را در اختیار یگان های عملیاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اضافه شدن این موشکِ برد بلند و نقطه زن که قابلیت پنهان ماندن از سایت های راداری و پدافندی دشمن را داراست، توان یگان های عملیاتی ارتش و سپاه در شمال و جنوب ایران به ویژه در منطقه استراتژیک تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق عملیاتی 1000 کیلومتر افزایش یافت.

این سخن به معنای شناسایی، رهگیری و انهدام هر نوع ناو، ناوچه و ناوشکن متجاوز به مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران، به صورت ناگهانی از مسیرها و جهت های گوناگون است.

موشک کروز دریایی ابومهدی صبح امروز - سوم مرداد 1402 - با حضور امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و امیر حمزه علی کاویانی جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش به یگان های عملیاتی هر دو نیرو اضافه شد.

از جمله ویژگی های این سری از موشک های کروز که از هوش مصنوعی در نرم افزارهای مرتبط با طراحی مسیر پروازی در سامانه فرماندهی و کنترل و تخریب موثر و بسیار بالای سرِ جنگی این موشک بهره برده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چشم تیزبین «ابومهدی» بر فراز خلیج فارس

چشم تیزبین «ابومهدی» بر فراز خلیج فارس