مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:552023-07-23سياسي

آیین ماندگار تفت/حسینیه شاه ولی میعادگاه عاشقان حسین(ع) در عاشورا


مراسم نخل برداری مردمان تفت در روز عاشورا با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی از نقاط مختلف کشور و استان در این میدان قدیمی آیینی به یادگار مانده از روزگاران قدیم در عزای پسر فاطمه(س) است.

- یزد- مراسم نخل برداری مردمان تفت در روز عاشورا با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی از نقاط مختلف کشور و استان در این میدان قدیمی آیینی به یادگار مانده از روزگاران قدیم در عزای پسر فاطمه(س) است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها - سمیه گلابگیریان: بارها و بارها شاهد تماشای مراسم نخل گردانی یا نخل برداری باشکوه در حسینیه شاه ولی یا امام خمینی (ره) شهرستان تفت در استان یزد بودید و شاید علاقمند باشید که با حضور در این مراسم، شکوه و عظمت آن را خود تجربه کرده و به احترام ساکنان این دیار به این مراسم آیینی واقف شوید.

نخل برداری، یکی از ماندگارترین آیین عزاداری در شهرهای مختلف استان یزد از جمله شهر تفت است که به صورت متمرکز در تکیه حسینیه شاه ولی اما در مجموع در بیشتر حسینه های این شهر و حتی حسینیه های روستاهای شهرستان برگزار می شود.

این آیین مذهبی چند سال قبل در فهرست آثار معنوی کشورمان به ثبت رسیده تا نشان دهد که ارادت و عشق به ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) همواره در این سرزمین زنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیین ماندگار تفت/حسینیه شاه ولی میعادگاه عاشقان حسین(ع) در عاشورا

آیین ماندگار تفت/حسینیه شاه ولی میعادگاه عاشقان حسین(ع) در عاشورا