مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:012023-08-16اقتصادي

معاون وزیر صمت: سالانه 7.5 میلیون تن مواد معدنی از کشور خارج می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، رضا محتشمی پور معاون معادن و فراوری مواد وزارت صمت صبح امروز در شانزدهمین جلسه شورای معادن استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حجم مواد معدنی که از کشور خارج می شود 7.

5 میلیون تن است.

 وی با اشاره اینکه در سال های گذشته این میزان به علت قطعی برق حجم کوچکی از مواد معدنی که استفاده نشد از کشور خارج شد، افزود: این میزان حدود یک درصد از تولید معدنی کشور را شامل می شود.

محتشمی پور خاطرنشان کرد: فرآوری مواد معدنی در همه شهرهای معدنی کشور امکان پذیر نیست لذا ورود و خروج مواد معدنی در داخل کشور، خام فروشی محسوب نمی شود.

محتشمی پور با بیان اینکه قوانین حقوق دولتی در دست تغییر است، افزود: در سه سال گذشته تغییرات زیادی رخ داده است و از ابتدای سال نیز بررسی حقوق دولتی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته که البته کار سختی است.

معاون وزیر صمت در ادامه گفت: صادرات طلای معدنی در کشور ممنوع نیست البته صادرات زیادی نداریم.

وی در ادامه به عنوان اینکه 15 درصد حقوق دولتی باید حتما به استان کردستان پرداخت شود، یادآور شد: در سال 1400 با مجلس رایزنی صورت گرفت که 15 درصد حقوق معادن از وزارت صمت خارج شود و این برای رفاه استان ها استفاده شود که خوشبختانه این اتفاق رقم خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر صمت: سالانه 7.5 میلیون تن مواد معدنی از کشور خارج می شود

معاون وزیر صمت: سالانه 7.5 میلیون تن مواد معدنی از کشور خارج می شود