مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:352023-08-07سياسي

خانه تاریخی خورشیدزاده بیرجند احیا شد


رییس اداره میراث فرهنگی بیرجند از مرمت و احیای خانه تاریخی خورشید زاده شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی جنتی فر صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرمت و احیا خانه خورشیدزاده تاریخی نمونه بسیار عالی از مشارکت مالکین در احیای نمادهای اصیل و تاریخی بافت تاریخی بیرجند و ایجاد انگیزه و تشویق مردم برای بازگرد به هویت فراموش شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند افزود: یکی از اهداف، سیاست ها و راهبردهای اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند، حفظ، احیا و اجرای عناصر هویت بخش در بافت تاریخی است که بدون مشارکت اهالی و ساکنین محدوده بافت تاریخی اماکن پذیر نیست.

جنتی فر بیان کرد: خانه تاریخی خورشیدزاده متعلق به دوره قاجار، در خیابان شهید منتظری منتظری 4 واقع شده که به دلیل فرسودگی و بارش باران تخریب شده بود با همکاری مالک جدید مطابق با طرح اولیه و مستندسازی تهیه شده، مجدداً اجرا و احیا شده است.

وی گفت: بافت های تاریخی با ابنیه، نشانه ها و خاطرات خود در میان نسل ها انتقال داده می شود و در حافظه جمعی افراد ابدی می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیرجند افزود: اگر شهری فاقد حافظه تاریخی باشد نمی توان گفت که آن شهر با هویت است و از طرفی عناصر هوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی خورشیدزاده بیرجند احیا شد

خانه تاریخی خورشیدزاده بیرجند احیا شد