مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:362023-08-21سياسي

سوءتفاهم حقوقی در حکم انفصال رییس سازمان سنجش


حکم انفصال رییس سازمان سنجش سوءتفاهم حقوقی بود که رفع شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری گفت: مطابق قانون وزارت دادگستری وظیفه حمایت از اطفال و نوجوانان را برعهده دارد و سال گذشته علی رغم همه تلاش ها نمره خود را در زمینه حمایت از کودکان منفی اعلام کردم و قول داده بودم که امسال این وضعیت بهبود یابد که اقدامات بسیاری در زمینه حمایت از کودکان انجام شده است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که کودکان به ویژه کودکان بدسرپرست و بی سرپرست داشتند، در مورد نحوه نگهداری آنها است که مطابق قانون تا پیش از این اگر کودکی بی سرپرست یا بدسرپرست بود بهزیستی این کودک را در یکی از مراکز خود یا مؤسسات دارای مجوز نگهداری می کرد.

رحیمی با اشاره به پیچیدگی های مقررات مربوط به فرزندخواندگی افزود: بسیاری از خانواده های متقاضی فرزندخواندگی وضعیت مطلوبی دارند اما به عنوان مثال امکان اینکه یک ملک را به نام کودک ثبت کنند ندارند؛ بنابراین به دنبال این بودیم که کودکان را از ابتدا به طور موقت به خانواده های متقاضی بدهیم.

وزیر دادگستری گفت: آیین نامه قانون به پیشنهاد وزرای دادگستری، کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح شد و مراحل خود را در کمیسیون های دولت طی کرد و طبق این آیین نامه، شیوه نامه آن نیز در 70 ماده در وزارت دادگستری ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوءتفاهم حقوقی در حکم انفصال رییس سازمان سنجش

سوءتفاهم حقوقی در حکم انفصال رییس سازمان سنجش