مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:002023-08-14بين الملل

پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام مختومه شد و غرامت شهدای ایرانی بلاتکلیف ماند


پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام از سوی دیوان عالی عربستان در حالی مختومه اعلام شد که هنوز پس از حدود هشت سال، خانواده شهدای ایرانی مسجدالحرام غرامتی دریافت نکرده و تنها یک چک از سعودی ها دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزارس فارس، در آستانه هشتمین سالگرد سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، دیوان عالی عربستان پرونده این فاجعه را مختومه اعلام کرد.

محکومیت شرکت بن لادن در سقوط جرثقیل در مسجدالحرام در فاجعه سقوط جرثقیل که ابتدا سعودی ها آن را قضا و قدر الهی دانستند، شرکت بن لادن به نقض قوانین ایمنی و وسایل حفاظتی و پرداخت جریمه  20 میلیون ریال سعودی شد.

سقوط جرثقیل در مسجدالحرام صدور چک های بی محل سعودی ها برای خانواده شهدای حج با سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که 20 شهریور 1394 (11 سپتامبر 2015 میلادی) رخ داد، 11 زائر ایرانی به شهادت رسیدند.

پس از پیگیری های انجام شده، در سال 1398 یعنی چهار سال پس از حادثه جرثقیل، سعودی ها چک هایی را در اختیار نماینده ایران در نیویورک قرار دادند.

این چک ها که 6 ماه برای وصل آن فرصت داشت، 2 ماه قبل از پایان تاریخ وصول در اختیار خانواده شهدای مسجدالحرام قرار گرفت.

با وجود پیگیری های مختلف مسؤولان و حتی خانواده شهدای مسجدالحرام، این چک ها که به جای ریال سعودی به دلار آمریکایی بود، برای ایرانیان وصول نشد و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام مختومه شد و غرامت شهدای ایرانی بلاتکلیف ماند

پرونده سقوط جرثقیل در مسجدالحرام مختومه شد و غرامت شهدای ایرانی بلاتکلیف ماند