مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-27اجتماعي

ندای یا ابوالفضل در تاسوعای حسینی در ارومیه طنین انداز شد


مردم ارومیه همزمان با سایر شهرهای آذربایجان غربی با نوای یا ابوالفضل و یا حسین در تاسوعای حسینی، ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

- ایسنا/آذربایجان غربی مردم ارومیه همزمان با سایر شهرهای آذربایجان غربی با نوای"یا ابوالفضل" و "یا حسین" در تاسوعای حسینی، ارادت خود را به سقای تشنه لب کربلا و سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

پنجشنبه پنجم مرداد 1402،همزمان با 9 محرم سالروز تاسوعای حسینی، پیر و جوان، زن و مرد با حضور در خیابان ها، مساجد و حسینیه ها ضمن تشکیل دستجات سینه زنی و عزاداری در سوگ شهدای کربلا به خصوص حضرت ابوالفضل العباس عزاداری می کنند.

خیابان امام (ره) ارومیه که محل تجمع دسته های عزاداری است از نخستین ساعات روز شاهد حرکت هیأت و دسته های عزاداری است و قشرهای مختلف مردم عزادار و سیاه پوش ارومیه، با راه اندازی دسته جات سینه زنی و زنجیر زنی در رثای یل ام البنین به سوگواری می کنند.

گروه های کثیری از مردم نیز به نیت برآورده شدن حاجاتشان در میان دسته ها و مردم عزادار، مواد غذایی، چای، شربت و شیر توزیع می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس رسم دیرین، دسته های عزاداری، بعد از ظهر تاسوعا در امامزاده ها و اماکن متبرک و آرامگاه های شهرها و روستا مستقر شده و به یاد، سادات و فرزندان و نوادگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ندای یا ابوالفضل در تاسوعای حسینی در ارومیه طنین انداز شد

ندای یا ابوالفضل در تاسوعای حسینی در ارومیه طنین انداز شد