مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 13:502023-07-24بين الملل

حکم دادگاه آفریقای جنوبی برای بازداشت پوتین


دادگاه بلندپایه آفریقای جنوبی در راستای تبعیت از حکم بازداشتی که دیوان کیفری بین المللی برای ولادیمیر پوتین صادر کرده، به دولت این کشور دستور داد در صورت ورود رییس جمهور روسیه به این کشور او را بازداشت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه ویونیوز ، دادگاه بلندپایه گائوتنگ در شهر پرتوریا از شامیلا باتوهی، مدیر ملی دادستانهای عمومی آفریقای جنوبی درخواست کرد، برای ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کند.

پایگاه اینترنتی نیوز24 گزارش کرد، این دادگاه این حکم را در موافقت با درخواستهای حزب مخالف ائتلاف دموکراتیک صادر کرده و در این حکم به دولت آفریقای جنوبی دستور داده شده، از وظایف خود بر طبق اساسنامه دیوان کیفری بین المللی مشهور به اساسنامه رُم که امضا کننده آن است تبعیت کرده و ولادیمیر پوتین را بازداشت کند.

آفریقای جنوبی از سال 1998 به یکی از امضاکنندگان این اساسنامه تبدیل شد.

آفریقای جنوبی تحت صلاحیت دادگاه کیفری بین المللی قرار دارد، که اتاق پیش محاکمه آن در 17 مارس حکم بازداشت ولادیمیر پوتین و ماریا لووا- بلوا، وکیل حقوقی کودکان روسیه را صادر کرد.

دادگاه، آنها را به جنایات جنگی ادعایی در جریان جنگ در اوکراین همچنین به خارج کردن کودکانی که مقامات روسیه آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکم دادگاه آفریقای جنوبی برای بازداشت پوتین

حکم دادگاه آفریقای جنوبی برای بازداشت پوتین