مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:252023-08-12بين الملل

سفیر ایران در بیروت: آزادی اموال بلوکه شده ایران مصداق تحقق عدالت است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به توافق اخیر تهران و واشنگتن درخصوص تبادل زندانیان و آزادی اموال بلوکه شده ایران واکنش نشان داد.

- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت به توافق اخیر تهران و واشنگتن درخصوص تبادل زندانیان و آزادی اموال بلوکه شده ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که آمریکا در تلاش است تا شکست خود در باج گیری از ایران در موضوع آزادی زندانیان که یک دستاورد بشردوستانه است را عکس جلوه دهد و ایران را به اخاذی متهم کند.

وی نوشت: آزادی دارایی های ایران که به طور غیرقانونی توسط آمریکا مسدود شده اند، مصداق تحقق عدالت است، نه باج گیری و اخاذی.

روزنامه نیویورک تایمز روز پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد که مطابق با توافق حاصل شده میان تهران و واشنگتن، پنج آمریکایی در ازای آزادی چند زندانی ایرانی و دسترسی تهران به شش میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده اش در کره جنوبی برای مصارف بشردوستانه، اجازه ترک ایران را پیدا خواهند کرد.

به نوشته نیویورک تایمز، در اولین قدم این توافق که پس از دو سال مذاکره پنهانی ایران و آمریکا به دست آمده است، ایران پنج ایرانی-آمریکایی را از زندان آزاد و آن ها را در هتلی نگه می دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ایران در بیروت: آزادی اموال بلوکه شده ایران مصداق تحقق عدالت است

سفیر ایران در بیروت: آزادی اموال بلوکه شده ایران مصداق تحقق عدالت است