مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:502023-08-21سياسي

مسجد در میان ساختمان های بلند شهر گم نشود


رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد نباید در میان ساختمان های بلند شهر گم شود، اظهار کرد: مسجد تنها یک چهار دیواری مقدس نیست، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی با بیان اینکه مسجد نباید در میان ساختمان های بلند شهر گم شود، اظهار کرد: مسجد تنها یک چهار دیواری مقدس نیست، بلکه در این کالبد باید شور و اشتیاق زندگی را همراه با معنویت ساخت.

حجت الاسلام حسین کمیلی، در گفت وگو با ایسنا به بهانه روز جهانی مسجد گفت: اولین مسجد در صدر اسلام، مسجد قبا است که پیامبر(ص) آن را در مسیر هجرت به مدینه بنیان گذاشت.

از همین اقدام پیامبر که در توقف چند روزه در منطقه قبا انجام داد، معلوم می شود که مسجد لازمه حیات دینی و مَدنی مسلمانان است؛ چنانکه ورود پیامبر به یثرب و استقرار ایشان در آن شهر که بعد از آن مدینهالنبی نامیده شد همراه با تأسیس مسجد بود.

مسجدی که به همت و مشارکت همه مسلمانان بنا شد و محل تجمع و عبادت مسلمانان در نخستین دولت اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مسجد در زندگی جمعی مسلمانان همیشه تأثیرگذار بوده و ایفای نقش کرده و البته در دوره هایی کارکردهای متنوعی داشته و در برخی زمان ها نیز به حداقل کارکردها اکتفا کرده است، تصریح کرد: مسجد تنها یک چهار دیواری مقدس نیست، بلکه در این کالبد مبارک از معارف اله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد در میان ساختمان های بلند شهر گم نشود

مسجد در میان ساختمان های بلند شهر گم نشود