مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-05پزشكي

«سرشیر غیرپاستوریزه» عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان است


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ماده لبنی «سرشیر» که صرفا از شیر در حال جوش به دست می آید، جزو مواد لبنی شایع مبتلا کننده به تب مالت بوده و توصیه می شود که افراد به هیچ وجه از سرشیرهای غیرپاستوریزه استفاده نکنند.

- سرشیر غیرپاستوریزه عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان است ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر گروه پیشگیری از بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ماده لبنی سرشیر که صرفا از شیر در حال جوش به دست می آید، جزو مواد لبنی شایع مبتلا کننده به تب مالت بوده و توصیه می شود که افراد به هیچ وجه از سرشیرهای غیرپاستوریزه استفاده نکنند.

دکتر سیمین خیاط زاده در گفت وگو با ایسنا، در خصوص بیماری تب مالت، اظهار کرد: تب مالت یک بیماری عفونی قابل انتقال بین حیوان و انسان بوده و انسان ها از طریق مصرف گوشت حیوان آلوده و یا مواد لبنی این حیوانات آلوده که بیشتر گوسفند، بز و گاو هستند، به این بیماری مبتلا می شوند.

وی افزود: با توجه به این که تب مالت یک بیماری قابل انتقال بین حیوان و انسان است پس واکسیناسیون دام های سبک و سنگین یکی از راه های پیشگیری از این بیماری بوده تا دام سالم و محصولات سالم آن به دست مردم برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سرشیر غیرپاستوریزه» عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان است

«سرشیر غیرپاستوریزه» عامل انتقال بیماری تب مالت به انسان است