مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 09:052023-07-28اجتماعي

کوچه پس کوچه های دارالمؤمنین گرگان در شب عاشورا + عکس


سیاه پوشان سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با شب عاشورا در اقصی نقاط دارالمؤمنین گرگان به عزادارای و سوگواری پرداختند.

- ایسنا/گلستان سیاه پوشان سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) همزمان با شب عاشورا در اقصی نقاط دارالمؤمنین گرگان به عزادارای و سوگواری پرداختند.

اقشار مختلف مردم از هر مذهب و قومی همزمان با فرا رسیدن شب عاشورا به کوچه پس کوچه های بافت قدیمی شهر تاریخی گرگان می آیند و آیین سنتی پامنبری را به جا می آوردند.

پامنبری از جمله آیین هایی است که در غروب روز تاسوعا برپا شده و عزاداران با تهیه شمع و روشن کردن در پای منبر تکایای قدیمی شهر، یاد شهدای دشت کربلا را گرامی می دارند.

برگزارکنندگان این مراسم خادمان مسجد، حسینیه یا منزل هستند که روی منبر یک پارچه سیاه می اندازند و آن را در نزدیکی در مسجد یا حسینیه می گذارند و سپس یک مجمه بزرگ یا تشت پر از گل روی پله منبر و تشت خالی هم در پله دیگر قرار می دهند.

خادمان اباعبدالله الحسین(ع) در هر جایگاه و با هر توانایی مالی اقدام به طبخ غذای نذری قورمه سبزی کرده و حاجتمندان روشن کننده شمع را پذیرایی می کنند.

حرکت دسته عزاداری چهار محل از دیگر آیین های شب عاشورا در گرگان است که دسته عزا از مسیر محله های سرچشمه، سبزه مشهد، دباغان و سرپیر در محله نعلبندان به حر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچه پس کوچه های دارالمؤمنین گرگان در شب عاشورا + عکس

کوچه پس کوچه های دارالمؤمنین گرگان در شب عاشورا + عکس