مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-07پزشكي

چرا باید از کودکان در مقابل آلودگی هوا بیشتر مراقبت کنیم؟


تکامل ریه کودکان تا هفت سالگی ادامه دارد  و به همین دلیل هرگونه آسیب از عفونت و التهاب گرفته تا تماس با مواد آلرژن می تواند تاثیراتی جدی بر سیستم تنفس کودکان ایجاد کند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک متخصص ریه کودکان گفت: تکامل ریه کودکان تا هفت سالگی ادامه دارد  و به همین دلیل هرگونه آسیب از عفونت و التهاب گرفته تا تماس با مواد آلرژن می تواند تاثیراتی جدی بر سیستم تنفس کودکان ایجاد کند.

دکتر سید جواد سیدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه سیستم تنفسی بچه ها نسبت به والدین دارای تفاوت هایی است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین تفاوت ها این است که کودکان حساس تر هستند.

تکامل ریه آنها تا هفت سالگی ادامه دارد و به همین دلیل هرگونه آسیب از عفونت و التهاب گرفته تا تماس با مواد آلرژن می تواند تاثیراتی جدی بر سیستم تنفس کودکان ایجاد کند.

به همین دلیل اهمیت تشخیص و درمان کودکان بیشتر است.

وی ادامه داد: عوامل بیماری زای میکروبی، ویروسی و یا عفونت ها یک سری علائم خاص ایجاد می کند؛ علائمی که باعث التهاب می شوند و زمینه واکنش های التهابی را در سیستم راه های هوایی تشدید می کنند ریه را مستعد می کنند تا هم به شکل مستقیم آسیب ببیند و هم زمینه ساز اضافه شدن سایر عفونت ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا باید از کودکان در مقابل آلودگی هوا بیشتر مراقبت کنیم؟

چرا باید از کودکان در مقابل آلودگی هوا بیشتر مراقبت کنیم؟