مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 18:402023-07-31اقتصادي

بازار قاره آفریقا آینده اقتصادی ایران است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: توسعه تجارت و گسترش روابط اقتصادی با قاره آفریقا آینده ایران است که می تواند افزایش مبادلات پایدار را برای کشور داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی صفری در نخستین نشست هم اندیشی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم توسعه تجارت با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده است، اظهار داشت: طی سال های گذشته ارتباطات با همسایگان به نقطه قطع کلی روابط تجاری رسیده بود، اما در این دوره با توجه به اینکه بهترین ارتباطات اقتصادی را می توان با کشورهای همسایه داشت، گسترش روابط در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه توسعه روابط با آفریقا و آمریکای لاتین نیز در دستور کار قرار گرفته است، تصریح کرد: هدف اصلی ارزآوری و خلق درآمد برای کشور است که می توان در شاخه های خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات، واردات و تکنولوژی فعالیت ها را گسترش داد به اهداف اقتصادی دست یافت.

صفری با اشاره به موقعیت خوب صادراتی در آفریقا برای ایران تاکید کرد: برای توسعه روابط تجاری باید بین صادرات و واردات تراز مناسبی ایجاد شود به همین دلیل برنامه های وارداتی بسیاری برای استفاده از مزیت های تولیدی و بهره مندی از امکانات تدوین شده است تا در کنار تجارت با همسایگان، دریافت سهم بیشتر از با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار قاره آفریقا آینده اقتصادی ایران است

بازار قاره آفریقا آینده اقتصادی ایران است