مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:102023-07-29پزشكي

طیف گسترده آثار جسمی و روانی ناشی از کودک آزاری


انواع کبودی و خون مردگی تا خون ریزی های مغزی و عدم رشد مطلوب در نوزادان از آثار گوناگون کودک آزاری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یکی از موضوعات مهم در پدیده آسیب های اجتماعی طیف گسترده آثار کودک آزاری است.

کودک آزاری با توجه به سن جنسیت منطقه محل سکونت، خانواده و گروه دوستان می تواند کاملاً آثار کاملاً متفاوتی را در پی داشته باشد.

فیروز محمودی جانکی دانشیار دانشکده حقوق دانشگاه تهران و رییس مؤسسه تحقیقات علوم جزایی و جرم شناسی دانشگاه تهران معتقد است غفلت از کودک ویژگی مشترک تمام کودک آزاری ها است.

وی در ادامه در خصوص کودکان در محله های فقیر نشین گفت: بسیاری از خانواده ها خصوصاً خانواده هایی که با فقر اقتصادی و در حاشیه شهرها سکونت دارند؛ در بسیاری از مواقع اصلاً نمی دانند کودک چه نیازی دارد یا چه چیزی می خواهد.

این استاد دانشگاه با اشاره به امکان بروز هر آسیبی به کودک خردسالی که والدینش در کنارش نیستند؛ گفت: باید یک پدر مادری در خانواده باشد تا بتواند بچه تربیت کند وقتی پدری تا ساعت 10 11 شب باید کارگری کند موقعی که به خانه می آید خسته است و با خانواده اش مشکل دارد طفل در چه محیطی می تواند تربیت شود؟ یا در مواقعی که یکی از اعضای خانواده معتاد است یا هر دوی آنها معتاد هستند کودک بسیار آسیب پذیر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طیف گسترده آثار جسمی و روانی ناشی از کودک آزاری

طیف گسترده آثار جسمی و روانی ناشی از کودک آزاری