مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-06سياسي

آیا امام حسین(ع) حج را نیمه تمام رها کردند؟


امام حسین(ع) صبح روز هشتم ذی الحجه و قبل از روز عرفه از مکه خارج شدند به همین علت اینکه ایشان محرم بوده و حج را نیمه تمام رها کرده اند درست نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا محمدی شاهرودی در یکی دیگر از برنامه های تلویزیون اینترنتی پاسخ وابسته به مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه، با اشاره به این شبهه که چرا امام حسین(ع) برای اهداف سیاسی حج خود را ناتمام گذاشت؟، اظهار کرد: اگر میان دو امر، امری دائر باشد، عقل و شرع حکم می کند دفع افسد به فاسد کند و این یک قاعده کلی است اما نکته مهم این است که آیا واقعا امام حسین(ع) محرم به احرام حج شد یا خیر؟، برخی به اشتباه می گویند ایشان کنار صحرای عرفه رفتند و دعا را خواندند و بعد حرکت کردند درحالی که امام حسین(ع) دو سال قبل از زمان معاویه این اتفاق را رقم زدند، سالی که امام حسین از مکه حرکت کردند حجی بر ایشان وارد نشده بود.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) بیست و هفتم رجب از مدینه حرکت کرد و سوم شعبان وارد مکه شد و بقیه ماه شعبان و ماه های رمضان شوال تا هشتم ذی الحجه در مکه ماندند و بعد هم از این شهر خارج شدند.

امام حسین(ع) عمره تمتع انجام ندادند پس نمی تواند حج تمتع هم انجام دهد و دوم اینکه باید از روز نهم که روز عرفه باشد محرم به احرام شود درحالی که امام حسین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا امام حسین(ع) حج را نیمه تمام رها کردند؟

آیا امام حسین(ع) حج را نیمه تمام رها کردند؟