مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-22پزشكي

شیوع بالای جهش های ژنتیکی عامل بیماری نقص فاکتور هفت در برخی اقوام


عضو هیئت علمی و استادیار گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: شیوع جهش های ژنتیکی عامل بیماری نقص فاکتور هفت، در سراسر کشور یکسان نیست و برخی جهش ها در برخی جمعیت ها شیوع بیشتری دارند.

- ایسنا/زنجان عضو هیئت علمی و استادیار گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: شیوع جهش های ژنتیکی عامل بیماری نقص فاکتور هفت، در سراسر کشور یکسان نیست و برخی جهش ها در برخی جمعیت ها شیوع بیشتری دارند.

حسن رکنی زاده ظهر امروز (31 مردادماه) در هشتمین نشست خبری ترجمان دانش به شیوع قابل توجه جهش خاصی از این ژن در بیماران غرب ایران و اقوام کرد و لر که پیش تر در دنیا گزارش نشده است، اشاره کرد و یادآور شد: این جهش در ناقلان بدون علائم است اما در بیماران سبب خونریزی مغزی شدید در بدو تولد و مرگ نوزاد می شود.

وی با اشاره به جهش شایع دیگری از این ژن در ایران، گفت: این جهش نیز باعث بروز فرم شدید بیماری می شود و قبلاً تنها در یک بیمار در دنیا گزارش شده بود.

استادیار گروه بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: با توجه به اثرات منفی که کمبود ارثی فاکتور هفت انعقادی بر کیفیت زندگی و اقتصاد خانواده فرد مبتلا، جامعه و سیستم بهداشت و درمان کشور دارد، شناسایی ژن های بیماری به خصوص در موارد شدید بیماری و تشخیص قبل ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بالای جهش های ژنتیکی عامل بیماری نقص فاکتور هفت در برخی اقوام

شیوع بالای جهش های ژنتیکی عامل بیماری نقص فاکتور هفت در برخی اقوام