مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:102023-07-24اقتصادي

کمبود آب شرب در روستاهای خوی/فرسودگی لوله های خط انتقال


فرسودگی و بالابودن عمر لوله های خط انتقال مشکل کمبود آب شرب در برخی روستاهای خوی را تشدید کرده و موجب ترکیدگی بیش از استاندارد لوله در این منطقه شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: آب شرب شهرستان خوی فقط از منابع زیر زمینی تأمین می شود، در این شهرستان برای مهار آب های سطحی هیچ منبع و سدی وجود ندارد و این موجب شده فقط از منابع زیر زمینی آب شرب موردنیاز تأمین شود که در نهایت همه ساله عمق چاه ها عمیق تر و کم آب تر می شود.

هر چند مشکل خشکسالی و کاهش بارندگی ها در بسیاری از مناطق کشور طی سال های اخیر موجب بروز مشکلاتی در این بخش شده؛ اما امسال بحران آب شرب در خوی به خصوص در روستاها وارد گام جدیدی شده و مردم برخی روستاها از جمله ولدیان برای تأمین ضروری ترین نیاز این مایه حیاتی با معضل اساسی مواجه هستند.

تکمیل سد غازان و احیای حق آبه خوی از سد آغ چای برای تأمین آب شرب سال ها است نادیده گرفته شده است و این شهرستان نزدیک دو دهه منتظر تکمیل و بهره برداری از این سد است، امری که باگذشت بیش از 13 سال هنوز محقق نشده است.

بر اساس اعلام مدیران شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی هم اکنون روستاهای کوتان آباد، هسته جوک، عسگرآباد، عزت آباد و به ویژه ولدیان با مشکل جدی در زمینه آب شرب مواجه هستند و این امر موجب گلایه شدید مردم این مناطق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود آب شرب در روستاهای خوی/فرسودگی لوله های خط انتقال

کمبود آب شرب در روستاهای خوی/فرسودگی لوله های خط انتقال