مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 17:052023-07-26سياسي

عالم اهل سنت: امام حسین (ع) با شهادتش شکوه اسلام را موجب شد


مسئول دفتر تقریب دانشگاه آزاد واحد قشم گفت: شهادت امام حسین (ع) سبب شکوه و عظمت اسلام شد و چنان جانی به اسلام بخشید که پس از 1400 سال هنوز جاودانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، شیخ ابراهیم ابراهیمی مسئول دفتر تقریب دانشگاه آزاد واحد قشم امروز با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: فلسفه قیام سیدنا حسین رضی الله عنه چند مساله مهم هست که باید به آن توجه ویژه شود.

وی افزود: اولا امام حسین حرکت کرد و تصمیم گرفت قیام کند تا جهان بشریت را از ظلم وستم برهاند همچنین امام حسین می خواست امر به معروف و نهی از منکر که را در جامعه آن روز که مملو از جور وستم دیکتاتوری شده بود، نهادینه سازد.

شیخ ابراهیمی توضیح داد: سیدنا حسین رضی الله عنه برای احیای خلافت الهی و احیای سنت رسول خدا که توسط یزیدیان دستخوش تغییر شده بود قیام کرد و نکته مهم تر این بود که امام حسین با قیام خودش چهره مستکبران و زورگویان و ظالمان یعنی کسانی که گرگی در لباس میش بودند را به مردم نشان داد.

وی اضافه کرد: اگر به بازتاب حادثه کربلا نگاه کنید متوجه می شوید که چه موجی از نفرت و بدبینی عمومی را نسبت به دستگاه طاغوت یزید وجود دارد و امت اسلام را در عزایی فرو برد که جز با نابودی طاغوتیان تسکین نمی یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عالم اهل سنت: امام حسین (ع) با شهادتش شکوه اسلام را موجب شد

عالم اهل سنت: امام حسین (ع) با شهادتش شکوه اسلام را موجب شد