مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 09:252023-07-26پزشكي

شناسایی 1716 نفر مبتلا به فشارخون در هرمزگان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از 82 هزار نفر از افراد بالای 30 سال از خدمات رایگان مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی و پایگاه های بهداشتی در طی سه ماه نخست سال بهره مند شدند.

- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان صبح امروز (چهارم مردادماه) در بازدید از مراکز درمانی شهر بندرعباس، افزود: از بین این افراد 867 نفر مبتلا به دیابت و یک هزار و 716 نفر مبتلا به فشارخون شناسایی و مورد مراقبت قرار گرفته است.

دکتر عبدالجبار ذاکری با اشاره به اینکه ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به تمام گروه های سنی در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی بصورت رایگان انجام می شود، اضافه کرد: در مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه ها ی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به تمام گروه های سنی، طیف وسیعی از خدمات ارائه می شود که از جمله آن ها می توان به خدمات گروه سنی میانسالان و سالمندان اشاره کرد.

وی این خدمات را شامل تن سنجی، مشاوره تغذیه، خطر سنجی سکته های قلبی و مغزی، مراقبت بیماران دیابتی و فشار خون و غربالگری سرطان برشمرد و خاطرنشان کرد: بیماری های غیرواگیر همانند دیابت، بیماری های قلبی عروقی، سرطان و بیماری های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر مانندکم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات از مهم ترین علل مرگ ومی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 1716 نفر مبتلا به فشارخون در هرمزگان

شناسایی 1716 نفر مبتلا به فشارخون در هرمزگان