مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-06اقتصادي

کاهش حملات سایبری به دانشگاهها با افزایش آگاهی کارکنان


مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم از فراهم شدن امکانات برای جذب و نگهداشت نیروی امنیت سایبری خبرداد و گفت: با افزایش آگاهی کارکنان میزان حملات سایبری کاهش یافته است.

- محمد هادی زاهدی درگفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت آمادگی دانشگاهها در برابر حملات سایبری گفت: بسیاری از حملات سایبری در لحظه ای که انجام می شود خنثی شده و به نوعی تاثیرگذار نیستند، بسیاری از این حملات هم به آن نقطه هدفی که مورد توجه مهاجم هست، دست پیدا نمی کنند، شاید به یک درصد آن چیزی که مد نظر شان هست دست پیدا کنند.

مدیر کل آمار و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم افزود: منتهی چیزی که مهم بوده این است که درطول دو سال گذشته سعی کرده ایم با آموزش، تقریبا 70 درصد سطح آگاهی کارشناسان، روسا و مدیران دانشگاه ها را نسبت به این موضوع افزایش دهیم و این سطح آگاهی در پیشگیری از حملات سایبری تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از حملات سایبری نداریم به دانشگاهها نداریم گفت: این حملات در زمان ها و فصل های مختلف متفاوت است گاهی در اتفاقاتی که به مناسبت های مختلف هست این حملات بیشتر می شود، در طول 6 ماه گذشته حجم این حملات به مجموع دستگاه های تابع وزارت علوم خیلی کم بوده و به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حملات سایبری به دانشگاهها با افزایش آگاهی کارکنان

کاهش حملات سایبری به دانشگاهها با افزایش آگاهی کارکنان