مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-14بين الملل

امارات خواستار حمایت جهانی از آتش بس در سودان شد


وزارت خارجه امارات عربی خواستار حمایت جامعه جهانی از تلاش برای برقراری آتش بس در سودان و آغاز گفت وگوهای دیپلماتیک در این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عفراء محش الهاملی مدیر اداره ارتباطات راهبردی وزارت خارجه امارات عربی متحده تأکید کرد که امارات قاطعانه ادعاهای مربوط به تجهیز طرف های درگیری در سودان به سلاح و مهمات را رد می کند.

سودان از بیش از سه ماه پیش شاهد درگیری خشونت بار و گسترده بین نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع تحت فرماندهی ژنرال محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی است.

الهاملی گفت: امارات از زمان آغاز درگیری ها در سودان در آوریل 2023 هیچ یک از طرف های درگیر در این کشور را به سلاح و مهمات تجهیز نکرده است .

بنابر گزارش خبرگزاری امارات (وام )، الهاملی همچنین بر عدم جانبداری امارات از هر یک از طرف های درگیر در سودان تأکید کرد و گفت که امارات برای پایان دادن به درگیری ها در این کشور تلاش می کند و خواهان احترام به حاکمیت سودان است.

وی افزود که امارات از زمان آغاز درگیری ها در سودان، در دیدارهای دوجانبه و چندجانبه خواستار همکاری با شرکای جامعه جهانی برای توقف درگیر ی ها و برقراری آتش بس و آغاز گفت وگوی دیپلماتیک در سودان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات خواستار حمایت جهانی از آتش بس در سودان شد

امارات خواستار حمایت جهانی از آتش بس در سودان شد