مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 18:102023-08-08بين الملل

کمبود غذا و دارو ساکنان قره باغ کوهستانی را در خطر جدی قرار داده است


کارشناسان سازمان ملل متحد نسبت به ادامه محاصره «کریدور لاچین» توسط جمهوری آذربایجان و وضعیت وخیم ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی ابراز نگرانی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد روز سه شنبه نسبت به ادامه محاصره کریدور لاچین توسط جمهوری آذربایجان و وضعیت وخیم ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی ابراز نگرانی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری نیوز آرمنیا در بیانیه این کارشناسان در وبگاه دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد آمده است که محاصره  تنها جاده اتصال قره باغ کوهستانی به ارمنستان در 7 ماه گذشته جمعیت را با کمبود شدید مواجه کرده است.

 کمبود مواد غذایی اصلی، داروها و محصولات بهداشتی بر عملکرد مؤسسات پزشکی و آموزشی تاثیر گذاشته و زندگی ساکنان به ویژه کودکان، افراد معلول، مسن، زنان باردار و بیماران را در معرض خطر جدی قرار داده است.

  ارمنستان مدعی است که باکو به کاروان محموله بشردوستانه این کشور برای ساکنان منطقه قره باغ کوهستانی مجوز عبور از کریدور لاچین را نمی دهد.

یکی از مهمترین مشکلات باقیمانده بین این دو کشور همسایه بر سر مسیر مهم لاچین است که باکو آن را مسدود کرده و یا ایست بازرسی شدید در آن اعمال می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود غذا و دارو ساکنان قره باغ کوهستانی را در خطر جدی قرار داده است

کمبود غذا و دارو ساکنان قره باغ کوهستانی را در خطر جدی قرار داده است