مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 11:202023-08-20پزشكي

فشارخون مردان بالای 45 سال بیشتر از زنان است


فوق تخصص نفرولوژی بیمارستان بهشتی همدان گفت: افزایش فشارخون در بین افراد بالاتر از 45 سال متداول است، در این بین سهم مردان بیش از زنان است در ضمن داشتن سابقه خانوادگی از عوامل افزاینده ریسک ابتلا به فشارخون بالاست.

- ایسنا/همدان فوق تخصص نفرولوژی بیمارستان بهشتی همدان گفت: افزایش فشارخون در بین افراد بالاتر از 45 سال متداول است، در این بین سهم مردان بیش از زنان است در ضمن داشتن سابقه خانوادگی از عوامل افزاینده ریسک ابتلا به فشارخون بالاست.

دکتر سیدمهدی حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: فشارخون بالا یکی از بیماری­ هایی است که کنترل آن بسیار مهم است چرا که اگر کنترل نشود می ­تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و به ویژه بیماری های کلیوی شود.

وی افزود: داده های آماری نشان داده از هر هفت نفر، یک نفر به بیماری فشارخون مبتلاست این درحالیست که فشارخون بالا یکی از مهمترین دلایل ابتلا به بیماری هایی نظیر نارسایی کلیه، اختلال در عملکرد کلیه و به طور کلی نفرولوژی است همچنین بیماری نارسایی کلیه و نفرولوژی به عنوان 12 عامل مرگ و میر شناخته شده است.

رییس بیمارستان شهید بهشتی همدان تصریح کرد: فشارخون بالا، فشار روی گلومرول ها را به دنبال دارد؛ گلومرول ها رگ های خونی کوچکی هستند که در ساختار کلیه وجود دارند و این رگ ها وظیفه تمیز کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشارخون مردان بالای 45 سال بیشتر از زنان است

فشارخون مردان بالای 45 سال بیشتر از زنان است