مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 17:402023-07-28سياسي

گیلانی ها در سوگ ارباب بی کفن/ جوانان میدان داری کردند


مردم متدین و انقلابی گیلان در جای جای این استان در مراسم عاشورای حسینی به سر و سینه خود زدند و به سوگ ارباب بی کفن عاشورا نشستند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: پیراهن مشکی ام را که میراث چندین ساله محرم است به تن کردم و کوله بار و وسایل و تجهیزات رسانه ای را بر دوش گرفتم و به دل شهر زدم.

با وجود اینکه اوایل صبح را پشت سر می گذاشتیم اما هوا ناجوانمردانه گرم بود و عرقِ جبین بر زمین می ریخت.

خودم را به پیاده راه فرهنگی شهر یا همان میدان شهدای ذهاب رشت رساندم، دسته های سینه زنی و زنجیرزنی که ترکیبی از نسل ها، فکرها، سلیقه ها بود در کنار هم قرار داشتند و اینجا دیگر خط کشی ها معنا نداشت گویا امام حسین (ع) از همان آغاز خط کشی ها و مرزبندی ها را برداشته است.

اینجا برات کربلا می دهند در طول مسیر تکیه ها، موکب ها و ایستگاه های صلواتی که در 10 روز گذشته به عاشقان حسینی خدمات دهی می کردند، حالا در روز عاشورا ویژه تر در خدمت عاشقان ارباب هستند تا مزد 10 روز را یکجا با امضای برات کربلا از ارباب بگیرند.

حضور پرشمار دسته های عزاداری، سینه زنی و زنجیر زنی در این هوای داغ و شرجی رشت، گواه این است که داغ کربلا و غم دردناک امام حسین علیه السلام و 72 یار باوفایش بعد از هزار و اندی سال همچنان داغِ داغ است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلانی ها در سوگ ارباب بی کفن/ جوانان میدان داری کردند

گیلانی ها در سوگ ارباب بی کفن/ جوانان میدان داری کردند