مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 17:502023-08-10بين الملل

تشریح مواضع بین المللی تهران/حمایت پرتوریا ازعضویت ایران در بریکس


وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران توسعه همه جانبه همکاری های سیاسی و اقتصادی ایران و آفریقای جنوبی را برای تعمیق تعاملات بین قاره ای و بین المللی ضروری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین امیر عبداللهیان، در اولین دور از مذاکرات خود در پرتوریا با نالدی پاندور، وزیر همکاری و روابط بین المللی آفریقای جنوبی، ضمن تاکید بر جایگاه مهم آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و موقعیت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، توسعه همه جانبه همکاری های سیاسی و اقتصادی دو کشور را برای تعمیق تعاملات بین قاره ای و بین المللی ضروری دانست.

وزیر خارجه کشورمان با تشریح دیدگاه های ایران در خصوص موضوعات منطقه ای و بین المللی از جمله جنگ روسیه و اوکراین، اوضاع سودان، وضعیت یمن و فلسطین، ضمن ابراز خوشحالی از نزدیکی دیدگاه های تهران - پرتوریا در موضوعات فوق الذکر، خواستار تعمیق همکاری ها و تبادل نظرات در موضوعات بین المللی شد.

امیرعبداللهیان، با اشاره به اتهامات برخی از کشورهای غربی در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از روسیه، ضمن تکذیب این اتهامات، از عدم دریافت اسناد ادعایی طرف اوکراینی در نشست هیأت های نظامی ایران و اوکراین در مسقط خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح مواضع بین المللی تهران/حمایت پرتوریا ازعضویت ایران در بریکس

تشریح مواضع بین المللی تهران/حمایت پرتوریا ازعضویت ایران در بریکس