مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 08:002023-07-26اقتصادي

کاهش 50 درصدی پرونده های حقوقی حوزه آب در خراسان رضوی


مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اخذ بخشنامه ای در خصوص بزه های آب و منابع آبی از دادگستری استان، گفت: میزان پرونده های حقوقی ثبت شده و آمار دعاوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از سال 97 تاکنون به کمتر از 50 درصد رسیده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر حقوقی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به اخذ بخشنامه ای در خصوص بزه های آب و منابع آبی از دادگستری استان، گفت: میزان پرونده های حقوقی ثبت شده و آمار دعاوی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی از سال 97 تاکنون به کمتر از 50 درصد رسیده است.

اکثر این پرونده ها در حوزه بزه های مربوط به تعرض به منابع آب های زیرزمینی و بستر رودخانه ها است.

طی چند دهه اخیر برداشت بی رویه از آب های زیرزمینی در دشت های خراسان رضوی که با کمبود آب روبرو هستند، مشکلات زیادی ایجاد کرده است.

خراسان رضوی با بیشترین تعداد چاه های غیر مجاز در کشور، یکی از بحرانی ترین مناطق در زمینه منابع آب های زیرزمینی را داراست.

علاوه بر تعرض به منابع آب های زیرزمینی، تعرض به بستر رودخانه ها و پدیده در حال رواج رودخانه خواری نیز از دیگر معضلاتی است که خراسان رضوی در حوزه آب با آن دست و پنجه نرم می کند.

بزه های حوزه آب علاوه بر کاستن از منابع آبی، باعث بروز مشکلاتی نظیر شوری آب، فرونشست زمین و تخریب محیط زیست شده و پیامده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی پرونده های حقوقی حوزه آب در خراسان رضوی

کاهش 50 درصدی پرونده های حقوقی حوزه آب در خراسان رضوی