مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 12:562023-08-16اقتصادي

سالانه 5میلیون تن طلا در کردستان تولید می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، بختیار خلیقی ظهر امروز در نشست معاون وزیر صمت با فعالیت اقتصادی کردستان، با بیان اینکه بخش معدن یکی از ظرفیت های ویژه استان کردستان است، اظهار کرد: 18 گونه مواد معدنی شامل سنگ آهن، کانی های غیر فلزی و انواع کریستال چینی گرانیت و طلا در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخش معدن زمینه اشتغال مستقیم 5 هزار و 100 نفر را در کردستان فراهم کرده که سهم عمده آن در حوزه معادن فلزی است، عنوان کرد: تنوع مواد معدنی این استان و تلاش سازمان صمت برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی موجب شده که صنایع معدنی در یک دهه اخیر رونق قابل توجهی پیدا کند.

وی افزود: در حوزه های طلا، آهن، سنگ تزیینی و مصالح ساختمانی در استان واحدهای زیادی احداث شده و یا در حال تجهیز است.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر طلا تا مرحله شمش فراوری شده است، گفت: زنجیره فولاد در استان به عنوان یکی از طرح های اولویت دار در مرحله کنسانتره به طور کامل راه اندازی شده و مراحل گندله و آهن اسفنجی و تولید فولاد در مرحله عملیات اجرایی است.

به گفته وی، کردستان در حوزه ذخایر طلا در کشور رتبه دوم و از نظر تولید شمش رتبه نخست را به خود اختصاص داده و سالانه 5 تن طلا در این استان تولید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 5میلیون تن طلا در کردستان تولید می شود

سالانه 5میلیون تن طلا در کردستان تولید می شود