مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 07:152023-07-25اقتصادي

گلیم بافی، هنری که گذر زمان بر ارزش آن می افزاید


درحالی که بسیاری از ما فقط به امید رونق تولید با حرکت چرخ کارخانجات صنعتی بزرگ و نیمه بزرگ همراه هستیم تا تولیدات و اشتغال زایی زیادی را به همراه داشته باشند، - ایسنا/خراسان رضوی درحالی که بسیاری از ما فقط به امید رونق تولید با حرکت چرخ کارخانجات صنعتی بزرگ و نیمه بزرگ همراه هستیم تا تولیدات و اشتغال زایی زیادی را به همراه داشته باشند، اما فعالیت های دیگری همچون صنایع دستی را به فراموشی سپردیم.

ساخته دست یک هنرمند که با خلاقیت خود اثری را خلق می کند و می تواند مشتریان زیادی در منطقه، کشور و حتی خارج کشور داشته باشد و در واقع توجه به صنایع دستی می تواند به رونق تولید و حتی ارزآوری کمک شایانی داشته باشد.

تولیدات هنرمندان در عرصه فرت‏ بافی، گلیم، جاجیم، حوله بافی سنتی، پاپوش های سنتی، رودوزی های سنتی، معرق کاری و بسیاری دیگر از صنایع دستی هستند که از آن ها غفلت شده است، متاسفانه بسیاری اقتصاد را تنها در فعالیت چند کارخانه و افزایش تولیدات می دانند، حال آنکه از دیر زمان زنان و مردان این سرزمین با سرپنجه های هنرمند خود کالاهایی مثل قالی و گلیم و.

تولید می کرده اند که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد و توجه به این محصولات ارزشمند می تواند نقش مهمی در رونق تولید داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گلیم بافی، هنری که گذر زمان بر ارزش آن می افزاید

گلیم بافی، هنری که گذر زمان بر ارزش آن می افزاید