مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-01اقتصادي

تقلیل تنها حدود 400 هکتار کشت سیب زمینی در همدان


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است، گفت: پیش بینی می شود امسال 850 هزار تن سیب زمینی در استان همدان تولید شود.

- ایسنا/همدان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه همدان قطب تولید سیب زمینی کشور است، گفت: پیش بینی می شود امسال 850 هزار تن سیب زمینی در استان همدان تولید شود.

علی بایگانه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه از 20 درصد تولید سیب زمینی کشور چیزی حدود یک میلیون تن در همدان تولید می شود، اظهار کرد: در سال های گذشته بیش از 20 هزار هکتار سیب زمینی در استان همدان کشت می شد اما با اجرای برنامه الگوی کشت این میزان به 19 هزار و 600 هکتار تقلیل یافت.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم سطح کشت سیب زمینی در همین میزان باقی بماند، تصریح کرد: کشت سیب زمینی تابستانه از نیمه اسفند و برداشت آن نیز در تیرماه آغاز می شود که تاکنون 15 درصد از سیب زمینی تابستانه همدان برداشت شده است.

بایگانه با اشاره به ارقام سیب زمینی کشت شده در مزارع استان، افزود: ارقام آگریا، جیلی، بامبو و سانته از ارقام سیب زمینی کشت شده در استان همدان هستند که بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی تابستانه در شهرستان همدان و بهار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقلیل تنها حدود 400 هکتار کشت سیب زمینی در همدان

تقلیل تنها حدود 400 هکتار کشت سیب زمینی در همدان