مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 12:102023-08-12اقتصادي

بنای امام زاده قاسم (ع) روستای سیرغان شهرستان جوین مرمت شد


جوین _ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوین از مرمت بنای امام زاده قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.

- جوین _ مسئول نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوین از مرمت بنای امام زاده قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محسن سلاطینی اظهار کرد: منابع مالی این عملیات مرمتی به مبلغ حدود 2 میلیارد ریال با مشارکت خیران، میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه تأمین شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جوین ادامه داد: مرمت و استحکام بخشی این اثر تاریخی در چهار ضلع و پشت بام انجام شده است.

سلاطینی گفت: بنای امام زاده مربوط به دورهٔ ایلخانی تا دورهٔ تیموری است و در تاریخ 24 اسفند 1384 با شمارهٔ ثبت 15253 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی درباره این اثر تاریخ اظهار کرد: پلان اصلی بقعه از خارج به صورت هشت ضلعی است و هر یک از اضلاع آن حدود 3 متر است، فضای داخلی بقعه به قطر بیش از 5 متر است که چهار صفّه در چهار جهت دارد.

سلاطینی افزود: در ارتفاع 4 متری بنا با ایجاد گوشواره به هشت ضلعی تبدیل شده و سپس با طاق نما به دایره و در نتیجه گنبد بنا بر آن استوار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بنای امام زاده قاسم (ع) روستای سیرغان شهرستان جوین مرمت شد

بنای امام زاده قاسم (ع) روستای سیرغان شهرستان جوین مرمت شد