مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 19:202023-08-15پزشكي

اگر آگاهی های مرتبط با سلامت منجر به تغییر رفتار شود، سواد سلامت ارتقاء یافته است


دیر آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورتی که آگاهی های مرتبط با سلامت منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار شود، می توان گفت که سواد سلامت ارتقاء یافته است.

- ایسنا/خراسان رضوی دیر آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورتی که آگاهی های مرتبط با سلامت منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار شود، می توان گفت که سواد سلامت ارتقاء یافته است.

دکتر محمدجعفر صادقی امروز، 24 مردادماه در نشست خبری اطلاع رسانی در خصوص اولین کنگره بین المللی سواد سلامت و چهارمین کنگره بین المللی آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت که در ساختمان قرشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: آگاهی های زیادی در مورد سلامت وجود دارد که در سطح جامعه پخش و منتشر می شود، به عنوان مثال تغذیه سالم می تواند پنجاه درصد از بیماری های قلبی وعروقی و 30 درصد از سرطان ها پیشگیری کند.

از جمله خبرهایی است که همه ما شنیده ایم.

بسیاری از ما می دانیم که تغذیه سالم چیست و نباید مثلا فست فود بخوریم، اما چقدر آن را رعایت کرده ایم؟ بین دانش و آگاهی ما چقدر فاصله است تا بتواند تغییر نگرش و در نهایت تغییر رفتار ایجاد کند؟ وی خاطرنشان کرد: در صورتی که آگاهی منجر به تغییر نگرش و تغییر رفتار شود، می توان گفت که سواد سلامت ارتقاء یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر آگاهی های مرتبط با سلامت منجر به تغییر رفتار شود، سواد سلامت ارتقاء یافته است

اگر آگاهی های مرتبط با سلامت منجر به تغییر رفتار شود، سواد سلامت ارتقاء یافته است