مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 01:312023-07-31اجتماعي

آمادگی عراق برای پذیرش روزانه 100 هزار زائر از مرزهای خوزستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرمشهر، نشست مشترک وزرای دو کشور ایران و عراق پس از بازدید از چهار مرز غرب کشور و شریان های اصلی تردد زائران در ایام اربعین، در منطقه آزاد اروند نشست مشترک برگزار کردند.

استاندار خوزستان در این نشست، با تأکید بر ایجاد زیرساخت های مناسب از سوی طرف عراقی، اظهار کرد: در خوزستان ظرفیت های خوبی برای پذیرایی از زائران سالار شهیدان ایجاد شده است که مجموعاً بیش از 1000 موکب در این استان و در ایام اربعین پذیرای زوار خواهند بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در سراسر استان تا نقطه صفر مرزی ایجاد شده است و گیت های گذرنامه برای تسریع در تردد زائران افزایش یافته که باعث می شود زائران در کمتر از چند ثانیه از مرز عبور کنند، گفت: امکاناتی برای غلبه بر گرمای هوا، توقف خودروی زائران و تردد آسان در مرزهای خوزستان ایجاد شده است.

حسینی یادآور شد: ما آمادگی کامل داریم تا با راه اندازی اتاق عملیات مشترک با طرف عراقی در صورت بروز هرگونه مشکل در ایام اربعین با هم افزایی لازم معضلات احتمالی برچیده شود.

بر اساس این گزارش، احمد وحیدی وزیر کشور در دیدار با همتای عراقی خود، با اشاره به چگونگی پذیرش اتباع خارجی از مرزهای خوزستان توسط دولت عراق، اظهار کرد: در راستای پذیرش زائران از طریق خط ریلی شلمچه به بصره و ظرفیت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی عراق برای پذیرش روزانه 100 هزار زائر از مرزهای خوزستان

آمادگی عراق برای پذیرش روزانه 100 هزار زائر از مرزهای خوزستان