مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-19سياسي

شاخص اهدای خون در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است


مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در ایران شاخص اهدای خون 25 در هزار نفر جمعیت می باشد که کمتر از شاخص جهانی است و این شاخص در استان قزوین علیرغم کمبود امکانات 28/7 در هزار می باشد که بالاتر از میانگین کشوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، عباس طالبیان اردستانی مدیرکل انتقال خون استان قزوین صبح امروز از دفتر خبرگزاری فارس استان قزوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این رسانه قرار گرفت.

وی در جریان این بازدید اظهار کرد: با لطف حق تعالی و کمک های انسانه دوستانه مردم جزو، کشورهایی هستیم که اهدای خون به صورت داوطلبانه می باشد و در این مسیر رسانه ها در ترویج این فرهنگ بسیار موثری دارند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین تصریح کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال، مردم قزوین استقبال بسیار خوبی از نذر خون داشتند و در این زمینه نسبت به سال قبل 6 درصد رشد داشتیم.

طالبیان افزود: در اکثر کشور ها سامانه خون گیری وجود دارد که متاسفانه در استان قزوین اتوبوس سیار خون گیری نداریم و هزینه برآورد شده تهیه این اتوبوس 10 میلیارد تومان می باشد زیرا روز به روز نیاز به اهدای خون بیشتر می شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: در ایران شاخص اهدای خون 25 در هزار نفر جمعیت می باشد که کمتر از شاخص جهانی است و این شاخص در استان قزوین علیرغم کمبود امکانا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاخص اهدای خون در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است

شاخص اهدای خون در استان قزوین بالاتر از میانگین کشوری است